Thursday, 31 March 2011

TiDuR AnDa MiSi SaYa....

Malam + pagi ini saya rasa saya sangat rajin menulis blog.....erm, adakah disebabkan PEMBAWAKKAN BUDAK????............Misi terbaru saya adalah ingin mengumpul dan menjadikan foto kak echah tidur sebagai koleksi mingguan....hahahahahaa......................Sahabat sejati saya seorang ini memang mudah MEREHATKAN MATANYA tanpa mengira masa dan tempat........Saya LIKE....Saya suka cara dia Melandingkan matanya itu. Kakak, nasib baik foto2 sekarang ini masih berada dalam tahap cantek........Kalau da gambar yang terngaga memang jatuh reputasi anda yer kak......

Setakat ini hanya beberapa keping ajelah gambar kakak saye yer.........Sorry kak,,,,,,,at lease saya tak hipokrit nak kawan ngan awak kan....segala kebaikkan n keburukkan awak saya terima.....tak kira awak berada di puncak atau di bawah, saya tetap ikhlas BERKAWAN k.............
Bersedia untuk kelas BM yer kak???

Awak sihat kak???
Penemuan Terbaru Med

Aksi manja kononnyer...

Friday, 25 March 2011

SIAP KER?

Siap ker??? memang saya suker perkataan itu yer....( ditujukan khas untuk sahabat sejadi yang pada ketika ini : 1.28 pagi, yang sedang bertungkus lumus menyiapkan tugasan BM)...bayangkan mula cari maklumat pukul 11 malam, sebelum tue sempat lagi pg D.I beli SNACK PLATE kat kfc...huh....dah cari maklumat semua...haaa....dua orang sahabat sejati memulakan PERTANDINGAN MENUNJUK GAMBAR....yer....saya kat sebelah memang SWALAYAN SENDIRI LA.....Tapi kakak memang tahu la kan tahap kesabaran saya sangat tinggi...ok that it....luahan perasaan malam ini jer kak.....jangan awak terasa dah k.....
hasil SIAP KER????

Wednesday, 23 March 2011

RUNSING!!!

Tabi semua...
         Urm.....Jam menunjukkan pukul 12.48 pagi...fuuuhhhh.....memang masa yang tepat untuk merehatkan mataku yang agak seksi dan galak ini.......(ceewahh....tapi memang hakikat mataku ini cantik). Pagi ini saya ditemani oleh ahli kumpulan TMX ; Hanz, Yatie, dan Sams....Semalam saya dan yatie dah siapkan sedikit bahagian dalam report TMX2....sekarag tengah berhempas pulas untuk siapkan website yang digunakan untuk siapkan report....malam ini ada juga rasa rasa bersalah sebab saya tak tahu nak tolong buat ape2 dalam website n ie...Maklumlah, RABUN IT......

Med, Hanz dan Sam...




HUH...... swalayan jer saya kat rumah hanz nie......saya sangat BERTERIMA KASIH kepada ahli EzIT......tanpa kalian tidak mungkin assmt ini akan siap.....wah!!!........lepas TMX kena tulis teks ucapan BM...adoiyai....sah2 hari ini tak tidur....huhh....okay lah,,,ti kalau ada masa akan tulis lagi...BUBAI...

Rabun Malam...kenalah guna cermin mata




Sunday, 13 March 2011

malam,ku tersedar kinek tok, n siapa awak...

Tabi semua...
hari yang sangat mengembirakan kerana diri ini telah MELANTAK banyak nasi n laksa sarawak yang memang favourite insan ini....hahahahahaha....jangan risau, makan banyak pun takkan tambah berat badan punyer....Hairan binti Ajaib melihat tajuk blog hari ini? bagi sesiapa yang berkenaan akan tersenyum lebar sehingga mulut pun tak mampu lagi untuk bergerak...ketiga-tiga kata dalam tajuk blog kali ini merupakan  kesinambungan tajuk-tajuk blog yang pernah dibaca oleh saya...erm....saya suka n senang berkawan dengan insan yang mencipta tajuk ini....Apa yang boleh saya katakan saya sangat menghargai persahabatan yang terjalin antara kita bertiga kini...Saya tak pernah merasai hubungan kawan yang dirasakan seperti adik beradik.....kita belajar bersama, menyanyi bersama,menari bersama, dan yang paling penting kita BERGOSIP BERSAMA....Jangan lah kita berpisah atau putus kawan gara-gara berlakunya ketidaksefahaman yang akan berlaku antara kita...Cukuplah diri ini pernah dilukakan oleh insan yang bernama KAWAN dahulu....kini harapanku hanya kamu sebagai penguat kepercayaanku bahawa KAWAN masih penting dalam kehidupan kita dan KAWAN juga masih boleh kita percayai....

kawan,
sekaliku berjanji bersama,
selamanya ku tepati janji,
sekaliku mengaku setia,
selamanya tidakkan berubah.

kawan,
ku pinta keikhlasanmu,
ku mohon ketelusan hatimu,
ku tagih kejujuranmu,
ku sanjung kesetiaanmu...

puisi ini ditujukan khas kepada SITI NORHASYYATI dan NORFARHANI...
p/s: diharap persahabatan kita akan kekal hingga ke jinjang pelamin......(nabes la 2)......main-main jer,,,,,SEMOGA HUBUNGAN PERSAHABATAN KITA AKAN KEKAL HINGGA KE AKHIR HAYAT...AMEN...

Thursday, 10 March 2011

siapa awak??????


kawan setia mendengar  luahan hati


teman yang sentiasa di sisi


kawan yang senantiasa memahami




diriku yang cantek
                                      

                                        



Siapa awak???????
 hahahaha.....itulah menifesto saya pada malam ini.....cewahhh macam nak meraih undian jer.....erm.......
nak gak tulis puisi untuk SIAPA AWAK kan,,,,,,yoyoyo..trima la daripada saya sebuah puisi ynag bertajuk SIAPA AWAK ( lirik puisi ini pernah diminta oleh Jennifer Lopes tapi ditolak oleh mydarlingmed sebab mydarlingmed berpendapat JLO belum lagi fasih berbahasa Malaysia)...


test2 suara...satu,dua,tiga...mic ok, kamera siap,lighting terang....suara......action!!!

                    Siapa Awak?                                          
                    yang ingin menjadikan saya hipokrit,
                    yang ingin diri ini menjejaki langkah awak,
                    yang ingin awak jajahi ketelusan hati saya,
                    yang ingin mempersendakan saya...

                    Siapa Awak?
                    yang boleh berkawan dengan saya,             
                    yang boleh bermanja dengan saya              
                    yang boleh bercanda dengan saya               
                    yang boleh senyum dengan saya.....             
                
                  
                   Siapa Awak,
                   yang suka menjeling saya,
                   yang suka memandang rendah pada saya
                   yang suka hipokrit dengan saya
                   yang suka mempermainkan saya....

SIAPA AWAK....sebenarnya sedikit demi sedikit saya mula tidak suka dengan awak...awak yang membuatkan perasaan saya yang suci ini sedikit demi sedikit mula menjadi hipokrit terhadap awak....tolonglah wak.....saya memang bukan jenis orang  yang mudah terusik hati..tapi bila kata-kata itu selalu didengar oleh saya, saya tidak boleh terima...tolong hormati saya sebagai insan yang mempunyai hati dan perasaan...jangan pandang saya sebelah mata ( macam lagu Anita Sarawak jer), sebab SEDIAM-DIAM saya....bila saya sudah mula menyuarakan isi hati saya, awak tidak akan mampu untuk mendengar dan menahannya.....saya sangat menghargai awak sebagai seorang kawan, tapi bila awak mula untuk membenci saya, tiada kata balas  daripada saya....hanya saya minta tolong jangan ubah dan jadikan saya seorang yang KEJAM...( bukan KEWAJA @ KEJORA tau)....

         Kehadiran kawan-kawan yang sangat memahami saya sangat saya hargai kerana tanpa mereka mungkin saya akan menjadi seorang yang tidak bertimbang rasa.....jangan sampai awak menyesal sebab menjadikan saya salah seorang kawan awak ok.....
kalu tadi awak boleh menjeling saya....dan tidak melayan saya....saya maafkan, tapi jika awak buat perkara yang boleh menyakiti kawan @ sulu saya sekali lagi,,,awak akan menerima padahnya tanpa awak sedari bahawa awak sedang diupermainkan.....
HARGAILAH KAWAN ANDA YANG BERADA DI SISI, JANGAN SAMPAI MEREKA MELARIKAN DIRI BARU AWAK TERKINJA-KINJA MENDEKATINYA SEMULA.....

menjeling-menjeling ku bertentang mata kau dah besar tak payah nak terbeliak lagi....( nyanyi dalam tiun lagi tan sri s.m salim n ct nurhaliza)  hehehehehehe......PEACE....



Tuesday, 8 March 2011

DILEMA....





                                                        pe tengok2...nak beli r.......                   




                                            saya kene jalan ayu macam nie ker asya????



                                                   sentap ati mak nak.....ada ku kiasah.??????    



Dengan Hati Yang Penuh Ikhlas....... 
   luahan kata2 pada malam ini mungkin agak berlainan sedikitttttttt la.....sebab nak luahkan dalam bm lak...yer la kalau post2 sebelum ini saya guna bahasa klasik saya....
   baiklah saya mulakan sekarng...tolong catitkan masa ye....masuk hari ini saya secara rasminya  gadis itu telah menjadi seorang yang sangat normal dan KEMBALI KE TEMPAT ASAL....Alih2 dan tup2 ribut taufan datang melanda sebabnya taufan yang pernah melanda gadis itu dulu datang kembali bezanya taufan ini dibawa oleh orang lain yang tiba2 meluahkan perasaan CINTA..... ayat yang digunakan untuk mengayat itu memang sagat tragis didengar oleh hati gadis itu..( ini memang jiwang tahap gaban)....:
  orang itu:  awak nak tak terima saya sebagai kekasih ( sekonyong-konyong)
  gadis itu : erm......saya tak rasa boleh teria sebab kita baru kenal kan.....
                 lagipun saya baru saja dilukai....( ceh....xtahan dgn ayat)....saya masih study tau....(alasan klise)
orang itu:  takpe....saya akan tunggu awak....kalau saya boleh tunggu awak selama 1thun lebih.....takkan       
                saya tak leh nak tgu 2,3,4,5,6 tahun lagi kan.....(nada perli n berkobar2)
gadis itu : ( dengan kesengalan penuh di dada menjawab) awak bagi saya masa seminggu untuk berfikir.....

Setelah meneliti perbualan di atas tidakkah KEBENGGONGAN GADIS ITU terselah....ye lah....kenapalah nak bagi harapan kat orang tu kalau awak dah tahu awak tak boleh nak bagi komitment buat masa sekarang?????????? 
pergh...mmg geram jugak la......Katanya dilema disini tercetus apabila formula otak+hati+jantung+paru2  =  jangan terima........ sudah ah laki itu kawan kpada gadis itu....nak tolak mentah2 sah org terluka...kalau terima gadis iu mungkin akan rasa bersalah kerana menerima lelaki itu atas dasar simpati..........

p/s dah macam pakar buat novel cinta dilema wanita jer....

Monday, 7 March 2011

kasih mai meda panganku asya....














akai......tabi pembaca...

ari satu tok nang lelak amai....kemari adai cukup tinduk...benung begaga ka assiment ansos enggau gender...puas mat ngerah ka untak awak ka bisi idea....pagi tadi start ari kol 9 alu bisi presentation...siku ari pangan ku adai datai laban iya pulai ke rumah...amai kasih meda iya laban ya dai ulih datai ..tang siti gak silap iya...slide ti dikena present adai datai ba emel kaban ku siku dak....enda mukai-mukai tutor alu meri 0 markah ngagai iya...
udah siti, siti gik ka penanggul datai dalam idup iya sari tok...enti pagi gender, udah ngilah ke lemai iya baru nemu data essei ti di taip ya dalam laptop udah lenyau...udah gak assigment nya patut di anjung sari tok...akai enda mukai-mukai aku alu kasih ka iya...kati ku ka nulung iya, laban essei kami enda sama tajuk deh...akai....
tadi sebedau pulai bisi iya madah ka ku iya bisi penanggul kena print....asuh ku iya print ba siku ari kaban ku dalam kelas...datai ku di rumah aku lalu nanya pasal penanggul iya nya...iya alu madah udah "settle"...lantang gak atiku ninga nya.....ampun sulu laban aku nadai ulih nulung nuan laban aku bisi kelas ari pagi tadi.....