Wednesday, 13 April 2011

kurus @ cantik???

Hai semua....

Erm...rajin lak med nak update lagi blog nie...Blog nie dah macam diari med dah rasanyer...Diari yang selalu jadi tempat luahan hati yang SUCI MURNI ini semakin dilupai...hahahaha, ayat poyos lak kali nie...ok, sekarang gah update blog sambil mengisi perut...lauk ari nie sangat simple, ikan goreng dengan sayur keladi masak pedas...Masakkan ibu kan...Kalau kat kolej, makanan yang sedap pun rasa tak sedap sebab macam2  nka dicaci kalau boleh...Lauk yang mak masak kalau simple macam mana pun tetap akan rasa SEDAP...hehehehe...Harapkan saya yang masak, memang KENYANG la satu family kan....



Pergh...kalau dulu, susah nak tengok med posing walaupun sorang2, tapi sejak masuk UNIMAS, kekalutan tentang kecantikkan...Yela, bila lagi nak posing cantik sorang2 kan...








Berbalik kepada tajuk di atas, erm...mesti kawan2 yang baca blog hanz akan ingat blog med kali ini tiru stail dia kan...Sebenarnya tak pun...kalau ikutkan dah lama nak menulis pasal tajuk nie, tapi kebetulan Hanz dah tulis tajuk G.E.M.O.K dia awal2, so med kena la tulis lambat cikit kan...




 Nie bukan posing tunjuk ketiak tau...ala
saja2 je nak ikut posing yang artis selalu buat kan...










Baiklah, saya mulakan HUJAH saya dengan ikhlasnya sekarang...Kalau nak tahu, 2 perkataan inilah yang selalu membuat hati ini tersentuh a.k.a sensitif... Orang terdekat akan selalu mendengar saya selalu MEMUJI diri sendiri cantik kan....Sebenarnya saya bercakap demikian untuk memberi semangat untuk diri ini...
Bila orang cakap saya Kurus, saya akan DOWN seketika kerana kurus sangat, bukan tak cuba untuk naikkan berat badan biar nampak normal cikit kan, tapi tak dapat gak naik...grrr....


 Ha...gambar nie nampak sangat muka berseri2 n suci kan...Gambar nie dah lama dah, sebelum g Sabah lagi masa tue, tue yang nampak cerah cikit tue...











Itu baru masalah pertama, masalah kedua perkataan Cantik, pergh...memang tak boleh dengarla kalau boleh....tak suka orang banding2kan kecantikkan diri ini dengan orang lain...Pergh...memang r cantik itu SUBJEKTIF, tapi saya sedar wajah saya tak lah secantik manakan....siapa awak nak kutuk2 paras rupa orang lain....terima kasih, saya akan ingat kata2 awak tadi sebagai pujian...Hitam tak bermaksud hodoh, putih tak bermaksud jelita..Jika saya  hitam tapi hati putih ok, jangan jer muka saya putih tapi hati hitam giler....
hanz yang da gak bagi tunjuk ajar nak posing...


Bagi saya, biarlah orang nak cakap apa2 pasal keaadaan fizikal saya, janji saya tahu personaliti saya baik...hahaha.....awak nak cakap ape pun saya akan ambil itu sebagai pembakar semangat....yes2...med akan bangkit semula....hahahaha....

p/s: HIDUP MESTI SEMANGAT!!!!!

4 comments:

A Crack Mirror said...

kah2..apa la korang ni..plz2...apa pun persepsi org...biarlah..yg penting kita tahu siapa kita..semua org tak perfect.. ada kelebihan n kekurangan..yg penting cara pembawakan diri..asal awak sopan berbudi pekerti itu dah cukup untuk menutup kelemahan sendiri...ok?

mydarlingmag said...

eleh....kakak, awak boleh ketawa lak yer...saya tulis dengan kesedihan jadi lucu lak....

h.a.n.z said...

heheheh .. ya betul . kita same . kita itam manis n ati sesuci salju .. heheheh ape2 pon ... be yourself and positp dear . u olls always chun giler di mata hanz a.k.a O.K

mydarlingmag said...

hahahaha.......kita serupa....kita serupa....dah macam lagu lama dah....