Monday, 4 April 2011

Tambab @ Tuyu???

Tabi bala pembaca...

Nama berita kitak wai....gerai kitak sebilik??? Nyamai amai diau di rumah enggau balak Abak Mak ku....
Ngantuk bisi gak mata tu...Nyau terkulap-kulap dipeda orang...Engka buntau meda jerita malam tadi kini....
Ni agik ka macha bm ti kena bacha ba depan lecture..Akai nya ngasuh palak ku majak sebening agi...Rindu ami ati aku ari tok laban mayuh utai ti nyadi sepenglama seminggu tok dalam idup aku enggau pangan aku..

hahahaha........dah pening ka baca hasil nurkilan di atas??? La....Lama tak wat intro dalam B.I, saje jer kan...Sekurang-kurangnya saya masih BERPIJAK DI BUMI YANG NYATA....Tak macam sesetengah orang tue, baru jer rasa duduk kat tmt lain dah rasa macam diri dia tue mmg berasal dari tempat itu........Saya akui saya memang orang kampung yang selama ini berpeganag teguh pada prinsip hidup saya iaitu JANGAN HIPOKRIT JIKA BERKAWAN....Oh yer, sejak kebelakangan ini saya perasan yang emosi saya semakin hari semakin terarah ke lembah yang sangat teruk...erm, saya kena berubah jadi macm dulu, tak amhu diri saya bertukar menjadi orang lain....Sahabat Sejati saya pernah cakap kat saya : " MED, ORANG YANG JAHAT TETAP AKAN JADI JAHAT ".. Tq kak coz bagi saya nasihat yang sangat berguna...Biarlah MEREKA dengan hati busuk mereka kak... Ye la bila hati kita mula terarah kepada kemaafan, ORANG KETIGA mula masuk campur dan menggunakan KEBODOHAN dan KETIDAKPROFESIONALAN MEREKA untuk mengeruhkan keadaan yang semakin pulih antara AWAK dan DIA...Sekarang saya sangat-sangat faham kenapa ramai orang mula menjauhkan diri mereka dari orang yang berkenaan... Tak guna agaknya pengalaman yang MEREKA kecapi dalam hidup yang kononnya menggunakan faktor USIA sebagai GAP kepada minda yang luas...Adakah menjadi kesalahan jika saya menegur kesalahan yang mereka lakukan dalam pelajaran??? Jika mereka hadir ke klaz hari ini mereka akan sedar bahawa apa yang ingin saya betulkan TIDAK SALAH.......Fakta yang dikeluarkan dari OTAK MEREKA masa tue adalah bertentangan dengan ajaran tenaga pengajar....OK fine jika salah tapi kenapa perlu memutar belitkan fakta yang sememangnya salah???Padahal benda itu sangat mudah, adakah pendapat ORANG MUDA ini akan sentiasa dipandang rendah oleh ORANG TUA itu???

Janganlah sesekali anda menunding jari ke arah orang lain terhadap kesalahan yang anda tak dapat akui sendiri....Kenapa anda tidak menggunakan GARAM yang anda makan untuk memperbaiki DARAH TINGGI awak tue??? Saya mula kecewa dengan AWAK!!! Perspektif saya terhadap AWAK telah berubah secara mendadak.....Kalau dulu kawan AWAK yang saya takleh terima sikapnya, kini awak mula berbah seperti dia.....HUH memang nampak topeng sebenar AWAK disebalik muka mu yang tut. itu.....Erm...tapi saya takkan berubah menjadi seorang yang kejam sehingga sanggup MENIKAM KAWAN YANG SANGGUP SELAMATKAN AWAK dulu....Saya ingat ok....NO wonder salah seorang kawan saya BENCI AWAK dulu...kalau dulu saya ingat AWAK tak bersalah, tapi sekarang saya tahu dengan jelasnya mengapa orang mula menjauhkan diri dari MEREKA....

Apa yang boleh saya katakan ialah SAYA SAYNG SAHABAT SEJATI SAYA, jika MEREKA cuba menyakitinya saya akan cuba membelanya, tapi cara pembelaannya tidak berlandaskan KEKEJAMAN tapi KEBAIKKAN sebab MADU saya pernah cakap yang " KALAU ORANG BUAT TAIK DENGAN KITA, KITA JANGAN BALAS DENGAN TAIK JUGA...SEBALIKNYA KITA PERLU MENDOAKAN AGAR MEREKA SEDAR AKAN KEBODOHAN DIRI DAN MENDAPAT PETUNJUK SUPAYA MEREKA INSAF AKAN PERBUATAN YANG MEMALUKAN DIRI MEREKA SENDIRI"....Terima kasih Maduku.....

Tolong jangan pandang rendah terhadap orang yang lebih MUDA dari AWAK, hanya kerna AWAK TUA....Ku pikir orang yang TUA ini matang fikirannya tapi....TERENCAT AKAL RUPANYA HUAHUAHUA..ciap baca lagi blog nie....kate taknak jadi STALKER...tapi curi2 baca gak blog nie...
( pinjaman kata SAHABAT SEJATI)....OK saya dah cool sekarang, ape nak jadi-jadilah.....tapi tolong jangan GANGGU EMOSI KAKAK SAYA LAGI....TOLONG JANGAN UBAH DIA JADI ORANG YANG SAYA TAK KENAL.........

Ya Tuhanku, kau ampunilah orang yang mengutuk dan menfitnah hambamu ini...kau berilah mereka jalan yang terang dan lurus agar mereka bertaubat atas apa yang telah MEREKA lakukan.....Bukankah ENGKAU pernah menyebut bahawa ORANG YANG MENFITNAH LEBIH BESAR DOSANYA DARIPADA ORANG YANG MEMBUNUH...Bapa kami di Syurga, ampunilah diri ini jika selama ini hambamu ini telah terlajak kata terkasar bahasa.....amen.....


p/s : kak, ingat tau jangan biar diri kita berubah macam MEREKA, kalau kita berubah...kita takde bezanya dengan watak MEREKA......

4 comments:

ezza alias said...

medelina, awk bersabar byk2. kuatkan diri awk. sem ni dah nak habis. tempuhi hari hari terakhir sem ini dgn penuh tabah. sentiasa igt, saya ada bila awk perlu medelina.
awk cuba baca entry ni. saya tulis ini semasa sy dlm situasi kamu. semasa saya depressed, kecewa dan menangis.

http://ezzaalias.blogspot.com/2010/10/lidah-lebih-tajam-dari-bilah-pedang.html

mydarlingmag said...

terima kasih ezzah sebab memahami......saya akan kuat sebab ada kawan yang menjadi kekuatan med..........

A Crack Mirror said...

dun wuri med..now u r part of black widow team

layla said...

med saya dah ada blog...nnt saya update awak baca k....