Friday, 2 September 2011

Kisah Sebenar Antara Hati dan Janji

Shalom...
Tabi bala menyadi enggau bala kaban magang...Keterubah iya, aku ka intak ampun enti bisi ngelama tu aku bisi ngaga penyalah ngagai kitak...Diatu akau ka ngemantai ka nama ti bisi dalam ati aku ngena leka jaku dalam blog tu...

Salam sejahtera dan salam 1Malaysia buat insan yang sudi membaca isi hati med nie...Setelah bermain berteka-teki dengan hasil nurkilan serta gambar2 kenangan yang diselitkan pada post2 yang lalu, kini rasanya tibalah masa untuk saya merungkaikan segala kisah yang membelengu diri ini sehingga menyebabkan saya BERKURSUS di Sibu...

Bagi yang rapat serta mengenali diri ini mungkin beranggapan saya merupakan manusia@insan yang happy go lucky dan sering tidak kisah dengan tanggapan orang tentang diri saya. Namun semua itu hanya di luar...Erm,.. mungkin anda akan berasa bosan dengan coretan hidup yang dilalui oleh saya apabila membaca post kali ini tetapi saya tak kisah sebab niat saya hanya ingin meluahkan segalanya sahaja...
Baiklah, semuanya bermula apabila saya mula membuka hati untuk seorang lelaki yang bernama H ( bukan huruf sebenar hahahahah). Baiklah, dia merupakan seorang lelaki yang baik dan lembut...Seorang yang bertimbang rasa apabila dibawa berdiskusi... Tapi hanya satu kelemahannya yang saya tak boleh tahan apabila dia mula bersikap tidak memahami, tidak memperdulikan, dan panas baran... Kalau nak tahu, cerita perkenalan dengan jejaka ini tak pernah diberitahu kepada BWC pon...( sorry yer, bukan niat nak berahsia)....Perkenalan bermula setelah putus dengan H yang BWC kenal 2...yang mmg lemah lembut 2...
Air mata sentiasa jadi teman setia

Disaat bermula hubungan semua baik, tapi lama2 jadi KO...erm...kalau dulu saya memang akan ambik langkah seribu untuk pergi daripada dia, tapi tak tau pulak apa dah jadi masa 2 saya diamkan diri jer...Sampaikan saya ambik tindakkan untuk melepaskan geram saya dengan jejaka lain...saya permainkan perasaan mereka tanpa belas kasihan...Saya cuba untuk berubah apabila putus dengan dia, tapi hati mainkan perasaan orang semakin menebal...Saya berkawan, berkawan, dan terus berkawan sampaikan saya rasa hidup saya akan menjadi lebih bermakna kalau mereka2 yang pernah mempermainkan dan dipermainkan oleh saya tidak wujud dalam diri ini....

Hati terluka tiada ubatnya

Sejak balik dari Mukah, saya mula memikirkan tindakan saya untuk masa hadapan saya...Selepas berfikir sedalam2nya, saya mengambil keputusan untuk pergi menenangkan fikiran dan hati di Sibu....

Di sana, segala pujuk rayu dan perkenalan ditapis dan disekat seketat-ketatnya supaya hati tidak terluka lagi..hehehehhee...pergh, cter sedih lak postnie.......tukar mood jap...ok, bila dah ada kat Sibu, jadual harian bertukar secara drastik, awal pagi lagi dalam kol 615 dah bgun antar anak pergi sk...blik je tdo jap, bgun kol 8 trus masuk dapur tlg kakak kemas dapur...tengah hari lak ambik anak dr skul n trus g lepak kat beranda blok askar dengan isteri2 askar(jiran akak)...Lepak dengan kak Ai dan Sarah...Kak Ai baya kakak saya, Sarah muda setahun dari saya.. Jiran2 ingat saya muda lagi daripd Sarah sebab yer la kan saya kan lom kawen g...

lepak di beranda blok


lepak kat pondok

Waktu lepak tengahari dan petg di pondok depan blok askar memang best sebab banyak ilmu rumah tangga saya saya dapat...Daripada ilmu menyulam hinggalah ilmu untuk org yang dah berkahwen sahaja hehhehee...Kira pukul 630 ajak anak yang tua pg ronda2 naik basikal keliling kem...Nape g lewat???? Sebab kalo g awal banyak org bujang akan berkeliaran, so malu ok.....heheheehehe....



Saya lebih mempraktikan ilmu sosial saya di Sibu, seronok dapat memerhatikan gelagat isteri2 askar, ada yang pandai dalam bab2 KETUPAT...heheheheh join dengar n perhatikan jer la kan....( DOSA BUAT KETUPAT BULAN POSA)Kadang2 tugas saya jugak jadi pemandu kepada kakak dan kawan2nya....Saya akan drive kan mereka ke bandar, pasar,atau bazar ramadhan yang berhampiran...hehehhhee...ok la, post kali nie panjang sangat r....lain kali saya sambung balik post nie k...bye2

3 comments:

h.a.n.z said...

berSABAR sahabatku , hanz juga merasa apa yg med rasa . moga TUHAN temukan kita dengan seseorang yang boleh melengkapi hidup kita tanpa melukakan hati kita . :))

A Crack Mirror said...

mena apa yg d padah hanz ya kak...

but at the same time...jgn pernah ada rasa menyesal...cz setiap apa yg terjadi dlm hidup adalah peluang untuk kita belajar dan memulakan sesuatu permulaan yg baru dalam hidup...SABAR~

mydarlingmag said...

thanz banyak2...setelah menjalani kursus jati diri kat Sibu, med dah tak kisah lagi dengan hal2 cam nie...hehehehe.....nk focus kat stdy n BWC jer