Saturday, 25 February 2012

CUTI AKU...

Tabi bala kaban neh...

Syukur......itu lah ungkapan yang aku rasakan sekarang...Semester baru dah berlalu selama seminggu, dan assmt juga semakin mendatang...hari nie jer pergi PUSTAKA Sarawak sebab cari maklumat tentang assmt kumpulan...setakat seminggu nie aku dapat rasakan aku semakin senang dan otak pulak semakin berjalan dari hari ke hari mengikut rentak tari...eh salah, per lak kaitan tarian ngan study lak nie..hehehehe.....ok...seminggu nie mmg bagi pengalaman baru yang sememangnya akan saya ingat sampai bila2 sebagai kenangan perbentangan VIBRATO namanya...hahahahhaa mana tak nya first time present kat depan dalam keadaan suara BERGEGAR + BERGETAR...hahahhaha...tak tau naper klass 2 wat aku nebes sangat...sebelum ni lau present tak da la bergetar gler2 macam Ziana Zain nyanyi...hahahahahhaha.....mungkin aku lom biasa sangat ngan rakan sekelas subjek elektif nie rasanya..yalah campur2 Fakulti kan...Pas nie lau bentang g mmg aku takkan bergetar lagi r....

ok2, masa cuti sem lepas yang cuti sebulan 2 aku spend dengan banyak aktiviti balik kampung...abis jew final exam lepas, bbrp ari pas 2 kakak soh g Bintulu bab kena ambik keta n dia sekali g Kuching. erm...best gak r...nak2 g jmpa ex tut dlu...hahahahhaa....k2 senang cter tgk jew r gambar2 aktiviti aku kat kg n kat umah nie...

 ni r kebun aku kat kampung...k nie masa proses nk bakar pokok2 bear yang dah tumbang...k2...xbyk sgt proses dia...

 ni lak masa tggu parent kat pondok
serius panas....


 k..ni kawasan tanah dia..saja nak posing..
kesan terbakar nie..



lepas ni lak masa nk ambk duet BR1M kat Kuari Lachau Sri Aman...

 datang je sana trus ajak mak g makn jap...sarapan pagi kan..haaa ni nama tauhu goreng sos kacang....


pergh.......giler sedap.....

ha...ni deretan keta masa nk ambik de\uet bantuan rakyat...
 percaya @ tak...g balik kg pakai bju ala2 korea,,
then lama gler tguu giliran abak ambik duet so
ikut auntie ( kakak ayah) jual sayur2an kat pasar Lachau nie....

byk gler owg....
 yg pakai topi ni r auntie...xleh tnjuk muka sangat
t dia prasan popular lak...hahahhahahha
 suasana dia k...
ni jiran jualan dia k...

Then aktiviti kat umah lak...

proses pertama...jeng3....kat pokok kelapa reput

 haaaaaaaaaa...............ni r benda yang di cari2...Iban panggil ulat tinduh tau...macam ulat mulung gak la


sooooooooooooo.....cute.......
seronok pegang...lembut jew tau

besar kan....



blik kg lagi...la........






macam besa r..posing pagi2...kol 5 brgkat dari kucg, sampai kampung kol 730 pg...
tali yang digunakan tok wat tanda kat kebun getah...

 
 tolong abak wat ukuran....
ni kebun yang dah subur bab bakar pokok2besar sblm nie

ni r pokok getah...



ni nama nya kulat yang leh dimakan tapi kena masak lah...
Orang Iban panggil kulat nie sebagai kulat krang...


k....jgn tkejut..aku tlah diber mandat tok masak..
gler ssh nk masak...




ni r bara yang aku wat tok masak masakan yg paling ssh gak r...




nie r masakan dia..masak air...
bab kna wat air tok minum2..
ssh kan masak air nie





sempat g tulis WWC....hehehhehe


bila rasa lapar, trus masak mee...
hehehehe, KO ADE??? XDA KAN...





sedap ciottttt



yeah...kita minum dulu.....


hahahhahhaha.......k nie mmg tmt yang paling banyak berjasa kpa aku r...coz sudi jadi tmt pembuangan AIR KECI...memandangkan takda toilet kan....

Poat kali nie mmg byk gambar jew k....sorry lau tak cantek..walaupon agak KEKAMPONGAN , tapi saat2 nie mmg bahagia bagi aku...k bye2....

1 comment:

A Crack Mirror said...

Apa yg ke kg an nyerhhhh.. Taau x..da xbnyk org yg dpt rasa apa yg awak dpt tu... N plg worst... Xde peluang tuk lebih dekat n master ttg alam sekitar... Obvious sgt bila padi n serai pn xtau beza...ahahaha...