Tuesday, 5 June 2012

Sahabat & Kembar dalam Hidup Aku



Tabi semua….

Tetiba lak rasa nak menulis kat blog yang tak seberapa ini…spontan jew rasanye bab teringat kat kawan2 yang terbaik dalam hidup ini…walaupon cuti kejap jew tapi seyes mmg aku rindu giler kat korang2…. sahabat selamanya kan…….

Teringat masa mula2 semt tahun satu dulu…semua bawak haluan masing2 n ada kawan rapat kan…hehehehehe…dulu ingat lagi, kawan yang paling rapat dengan aku adalah YATT..ehheheeee….seronok kawan ngan dia…banyak yang aku belajar daripada dia… then berkenalan dengan HANZ…erm…moment yang seronok sangat..2 semt ddk sama n paling penting tempat ddk pon sama jew…bak kata mentor “ TEMPAT DDK 2 DAH LEKAT NGAN GAM DAH KAT PUNGGUNG 2”. Heheheheh….rapat ngan EKY… Bab sama kumpulan dalam Minggu Aluan Pelajar…heheheh...1 grup lak 2… 2 semt satu grup, then tahun 2 semua berpecah kecuali aku n ASYA…hehehhehehe…..bersama sehingga kini….

ASYA???? HEHEHEHE….dia r sahabat kini dan selamanya… tetibe rasa touching lak… seyes banyak yang kmi 2 tempuh bersama… kau ada dikala aku suka, dikala aku duka….cehwah….mula2 dulu mmg aku tak berapa nk berkenan ngan minah nie, lagaknyer……hanya Tuhan jew tau…..tup2, jd KEMBAR ku lak..hehehhehehehehe…… Itulah takdir namanya kan… dari tak suka trus jadi sahabat sejati….. ASYA, saya bersyukur sangat2 dapat jd kawan kak…tq kak bab sudi dengar luahan hati n menemani saya.. tak lupa gak bab awak sudi jadi sahabat ketawa n nanges saya kak…. J …. Tak tau lah camner r saya n jalani idup saya tanpa awak t kak… sapa nk dgr kisah pahit manis t saya kak.. huhuhuhuhu L….. kak, awak kena kuat k..jangan biarkan orang lain tekan hidup awak kak… jangan tunjukkan kelemahan awak pada orang kak bab benda 2 akan wat org attack awak kak.. walaupon saya jaoh t kak, saya ttp sokong awak dari sana t kak ( lau ditakdirkan saya pergi kak)….. awak boleh percayakan WAWA k… lau per2 yang boleh diselesaikan dengan baik, awak selesaikan k kak.. BELAJAR UNTUK SAYANG MUSUH AWAK KAK… Tolong jangan sorok kan ape2 yang berlaku t tau kak, saya tak nak awak simpan n rasa pedih n sedih sowang2 kak…..tu wat saya rasa sangat bersalah kak… macam saya tak dapat jadi sahabat suka duka awak jew kak..saya tak nak kejadian ri 2 berulang lagi kak…tolong k kak…. saya xnak jadi kwn suka awak jew kak...

Then, LAYLA….. walaupon kita tak rapat sanagt tapi kamek nang menghargai kitak sebagai kawan kamek LAYLA… sori LAYLA mun kamek da polah salah ngan kitak…. Mun kitak sama Fakulti n Program ngan ASYA, mungkin kamek bukan kawan baik nya nak…hehehehehhe……. Walaupon kita sama unur, tapi kenak kamek rasa kitak tok keda adik jak…hehehehhe… perasan la ya…. Kamek sayang kitak LAYLA…..

WAWA…. Wa……………………………………. Kamek sayang kitak WAWA…. Inilah sahabat yang menjadi tempat kedua aku meluahkan perasaan kan…. Kamek nang bersyukur kamek n kitak ditakdirkan jadi kawan baik wa…kamek dah anggap kitak sebagai adik beradik dah wa…. Walaupon sama kelaz masa tahun 1 dolok tapi kita x rapat gilak nak…hehehehhe…kitak ya sombong na juak… hahahaha.. nasib kitak tumpang keta kamek time semt 2 WA, mun sik, sikda la kita rapat nak WA…  WAWA, mun kamek jadi pergi sambung g CINUN, kamek maok mintak kitak tolong jaga ASYA k… boh tertipu ngan kata2 OK nya kelak…. Nampak keras WA, tapi nya ermm… tut….. banyak empangan air nya WA… paham2 jak la nak… kitak boh tinggalkannya sowang2 lak WA… nang kamek mintak tolong kitak tok bena2 WA…. Mun kitak sik tahan ngan ulah nya, kitak bertahan until kamek pulang k… kitak tauk nak banyak yang mao attack nya..cdak ya tunggu kamek pergi jak tok WA… WA tolong jadi tulang belakang nya WA…

SAYA TUJUKAN LAGU NIE TOK KORANG K…

Lirik Lagu Sahabat – Najwa Latif ft. Syamkamarul, Sleeq

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
Setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
Setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau ada di kala ku jatuh
Di setiap bangunku
Terus menemaniku
Tanpa rasa jemu
Kau ada di setiap tawa
Di kala bahagia
Kau menjadi sahabatku
Selamanya
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Yeah sahabatku
Tetap bersamamu jika kau perlukanku
Dan ku tak kaku tak kekok
Kalau sampai buntu kita belok yok (yok)
Berjangkit sesama seperti mengusik si melatar
Kau kau jangan kau melampau
Dan kalau siapa mengusik Najwa
Tolong bagitau aku tapau

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
Sahabatku



No comments: